Στον πάγο ο δρόμος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη!

15-10-12






Λόγω οικονομικής κρίσης και τραπεζικής στενότητας, , που απομακρύνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον…

Στον πάγο μπαίνουν τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα τρίτης γενιάς, ύψους 1,8 δις ευρώ, λόγω οικονομικής κρίσης και τραπεζικής στενότητας, που απομακρύνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον, καθιστώντας προς στιγμήν αδύνατη τη χρηματοδότησή τους.
Έτσι, όλα τα έργα υποδομών, μεταξύ των οποίων και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Υλίκη - Θήβα, φαίνεται να οδηγούται σε αναστολή μέχρι νεωτέρας!
Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, το υπ. Υποδομών εξετάζει να δώσει έμφαση στα ήδη προγραμματισμένα δημόσια έργα, όπως είναι. ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ), ο αυτοκινητόδρομος Ακτιο - Αμβρακία ή το μετρό της Θεσσαλονίκης και στην σωτηρία των υφιστάμενων συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, τέσσερις εκ των οποίων αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα χρηματοδότησης.
Αν και κύκλοι του υπουργείου διαψεύδουν τις συγκεκριμένες πληροφορίες, σημειώνοντας ότι «κυνηγάμε όλα τα έργα, ένα προς ένα» και χαρακτηρίζουν «ώριμες τις συνθήκες για να δημοπρατηθούν κάποιες από τις νέες συμβάσεις παραχώρησης», εν τούτοις παραδέχονται ότι η καθυστέρηση ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών και η έλλειψη ρευστότητας τα καταδικάζουν στο να μείνουν στις μακέτες.
Έμπειροι κύκλοι της αγοράς πάντως, διακρίνουν την πρώτη αλλαγή «γραμμής» μέσω του υπ. Υποδομών Κ. Χατζηδάκη, ο οποίος ανακοίνωσε ότι εξετάζεται το νέο αεροδρόμιο του Καστελίου, προϋπολογισμού 900.000.000. ευρώ, να μη γίνει όπως έχει προγραμματιστεί, δηλαδή με σύμβαση παραχώρησης, αλλά να ενταχθεί σε μία συστάδα αεροδρομίων, που βαίνουν προς αποκρατικοποίηση.
Να σημειωθεί ότι αρκετοί υποψήφιοι παραχωρησιούχοι του έργου ζητούσαν την ένταξη όλων των αεροδρομίων της Κρήτης στην ίδια παραχώρηση, όμως ο κ. Χατζηδάκης αρνήθηκε οποιονδήποτε σχετικό συσχετισμό, αλλά τόνισε ότι η όποια απόφαση θα εξαρτηθεί από το πού θα καθίσει η «μπίλια» του μακροοικονομικού περιβάλλοντος της χώρας, ωστόσο παράγοντες γνω΄στες των έργων, επισημαίνουν πως η συμβασιοποίηση της ένταξης του Καστελίου μέσα σε μία συστάδα αεροδρομίων με στόχο την παραχώρηση, θα χρειαστεί ως και δύο χρόνια νομικής και οικονομικής επεξεργασίας, δηλαδή θα μπορεί να είναι έτοιμη γύρω στο 2015, ενώ παράλληλα, ως φαίνεται, στην «ξέρα» του υψηλού συντελεστή ρίσκου της χώρας οδεύουν και κάποιες, κατά τα άλλα, βιώσιμες συμβάσεις παραχώρησης, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Υλίκη - Θήβα (προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ) και η ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος (έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ), καθώς παρ' όλο που πρόθεση του υπουργείου είναι να επαναδημοπρατήσει τα έργα προσεχώς, εν τούτοις η αγορά είναι ιδιαίτερα επιφυλακτική, λόγω του οικονομικού περιβάλλοντος.


viotiki-ora.gr

Σχόλια