Ομολογία-βόμβα της Lockheed: Δεν συμφέρει την Ελλάδα η συμφωνία των $ 500 εκατ. για τα αεροπλάνα

19-4-2015
















 Η ίδια η εταιρεία, από το 2013, χαρακτήριζε οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των P-3B Orion που εσπευσμένα προώθησε τώρα η νέα κυβέρνηση
Ενα έγγραφο-βόμβα, που δημιουργεί μείζον ζήτημα δημοσίου συμφέροντος για τη σκοπιμότητα της απόφασης να εκταμιευτούν σε μια περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης 500 εκατ. δολάρια για εκσυγχρονισμό έως πέντε... μουσειακών αεροσκαφών τύπου P-3B, αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ».

Την ώρα που η κυβέρνηση έχει επιλέξει τον δρόμο της σιγής, επιβεβαιώνοντας σιωπηρά τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ που δημοσιεύονται στο «ΘΕΜΑ» για την αμφιλεγόμενη υπόθεση ανακατασκευής «έως πέντε» αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, επιστολή της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από 7 Μαΐου 2013 (Διαβάστε στην απέναντι σελίδα ολόκληρο το έγγραφο-σοκ) τορπιλίζει την προσπάθεια των κυρίων Πάνου Καμμένου και Αλέξη Τσίπρα να εμφανίσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ως απαραίτητο.
«Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», προειδοποιούσε σε επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού από 7 Μαΐου του 2013 ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας οπλικών συστημάτων στην Αθήνα!

Το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει επιστολή του κ. Πλέσσα με την οποία καθίσταται σαφές ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, πρόγραμμα για το οποίο έχει ήδη εκταμιευτεί προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων, θεωρείται από την ίδια τη Lockheed «μη οικονομικά αποδεκτός» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση»! Με απόλυτη σαφήνεια και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, επισήμαινε ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, και κυρίως τόνιζε ότι η διαδικασία αναβάθμισης των υπέργηρων P-3B του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία ενέχει μεγάλο ρίσκο...

Στην επιστολή που είχε αποστείλει προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού τον Μάιο του 2013 ο αντιπρόεδρος της Lockheed Ντένης Πλέσσας χαρακτήριζε με τρόπο αδιαμφισβήτητο τη λύση της ανακατασκευής των P-3B ως «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα» και ξεκαθάριζε ότι τα παροπλισμένα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού δεν είναι σύγχρονα. Οι αποκαλύψεις αυτές, θα πρέπει να επισημανθεί, γίνονταν από τη Lockheed Martin, δηλαδή την αμερικανική εταιρεία που έχει κατασκευάσει τα αεροσκάφη P-3B και η οποία τελικώς ανέλαβε φέτος την ανακατασκευή και την αναβάθμιση έως πέντε ελληνικών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με απόφαση του πρωθυπουργού, αφού είχε προηγηθεί εισήγηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου, έναντι 500 εκατ. δολαρίων.

Το έγγραφο που αποκαλύπτει σήμερα το «ΘΕΜΑ» -δεν προέρχεται δηλαδή από τρίτο εμπλεκόμενο- δεν έχει γραφτεί καν από αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού που επιθεώρησαν τα αεροσκάφη, αλλά έχει συνταχθεί από τον επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της Lockheed και αντιπρόεδρο της αμερικανικής εταιρείας Ντένη Πλέσσα. «Η LM Aero (Lockheed Martin Aero), ως κατασκευάστρια εταιρεία των Α/Φ (αεροσκαφών) P-3, είναι η μόνη σε θέση να γνωρίζει και να εκτιμά σωστά τις απαιτούμενες εργασίες για την επέκταση του ορίου ζωής των Α/Φ P-3B όσο και τις δοκιμαστικές πτήσεις που είναι απαραίτητες για την παροχή των πιστοποιητικών πλοϊμότητας που επιβάλλεται να εκδοθούν μετά την εκτέλεση των εκτεταμένων εργασιών συντήρησης», τονίζει ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής Lockheed.


Πηγή:thivanews.blogspot.gr

Σχόλια