Εχουν εγκριθεί 89.900 αιτήσεις για κοινωνικό μέρισμα


27-11-2017








Το έντονο ενδιαφέρον των πολιτών για το αν δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα επιβεβαίωσε ο γενικός γραμματέας Πρόνοιας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δημήτρης Καρέλλας, μιλώντας στο ΑΠΕ.

Στις δηλώσεις του προς το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καρέλλας σημείωσε ότι το ενδιαφέρον του κόσμου για το αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος ξεκίνησε από το βράδυ που άνοιξε η πλατφόρμα. Όπως είπε, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η πλατφόρμα δέχθηκε τις πρώτες ώρες, μέχρι τις 09:30 το πρωί, περίπου 160.000 αιτήσεις, εκ των οποίων εγκρίθηκαν παραπάνω από τις μισές -89.900 αιτήσεις.

Ο γενικός γραμματέας Πρόνοιας του υπουργείου δήλωσε επίσης ότι υπάρχουν αρκετές αιτήσεις οι οποίες παραμένουν στο σύστημα ως μη ολοκληρωμένες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, πιθανότατα, πρόκειται για πολίτες οι οποίοι εισήλθαν στο σύστημα και είδαν ότι δεν δικαιούνται το κοινωνικό μέρισμα ή μπήκαν στο σύστημα, κάτι τους ζητήθηκε και έχουν αφήσει την αίτηση παγωμένη. «Με το που θα έχουν το νέο στοιχείο, ακυρώνουν την παλιά αίτηση, μπαίνουν στην καινούργια, εντός των προθεσμιών και ολοκληρώνεται η διαδικασία» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, τόνισε ότι με την είσοδο του ενδιαφερόμενου στο σύστημα, του ζητείται να εισαγάγει ένα e-mail και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι, από χθες, άνοιξε ο διαδικτυακός τόπος www.koinonikomerisma.gr για την υποβολή αιτήσεων για την καταβολή μερίσματος και θα παραμείνει ανοιχτός μέχρι τα μεσάνυχτα της Τρίτης 12 Δεκεμβρίου 2017.

Οι δικαιούχοι, για να λάβουν το κοινωνικό μέρισμα, το οποίο είναι ανάλογο του αριθμού των μελών του νοικοκυριού, του εισοδήματος και των περιουσιακών του στοιχείων, θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τη σχετική αίτηση.

Το υπουργείο Οικονομικών διευκρίνισε ότι για τους δικαιούχους άνω των 70 και αυτούς που λαμβάνουν σύνταξη ή το επίδομα των ανασφάλιστων υπερηλίκων του ΟΓΑ, δεν είναι απαραίτητη η υποβολή αίτησης. «Εφόσον πληροίτε τα κριτήρια για την καταβολή του κοινωνικού μερίσματος, το κοινωνικό μέρισμα θα σας καταβληθεί αυτόματα στον λογαριασμό στον οποίο λαμβάνετε τη σύνταξη ή το επίδομα ανασφάλιστων υπερηλίκων. Αυτό αφορά, όμως, μόνο όσα νοικοκυριά αποτελούνται από ένα μόνο άτομο ή από ένα ζευγάρι και δεν ισχύει όταν υπάρχουν και άλλα μέλη στο νοικοκυριό»
αποσαφηνίζει το υπουργείο Οικονομικών και παραθέτει τη διαδικασία σε έξι βήματα:

Βήμα 1
Με την είσοδό σας στο σύστημα, θα σας ζητηθεί:
– Να επιβεβαιώσετε τον ΑΜΚΑ σας και να εισάγετε ένα e-mail και τον αριθμό ενός κινητού τηλεφώνου που θα χρησιμοποιηθούν για αποστολή τυχόν ειδοποιήσεων.
– Επίσης, να συναινέσετε στην επεξεργασία των στοιχείων που απαιτούνται, δηλαδή των στοιχείων που αφορούν εσάς, τη/τον σύζυγό σας ή/και τα προστατευόμενα τέκνα σας.
Αν το σύστημα δεν πιστοποιεί τον συνδυασμό ΑΦΜ και ΑΜΚΑ που έχετε εισάγει, θα εμφανιστεί αντίστοιχο μήνυμα.
Στην περίπτωση αυτή:
– Θα πρέπει να πάτε σε ένα ΚΕΠ και να ζητήσετε να ενημερώσετε την εγγραφή του ΑΜΚΑ σας ως προς το πεδίο του ΑΦΜ. Για τον σκοπό αυτό, θα χρειαστείτε ένα έγγραφο που να αποδεικνύει την ταυτότητά σας (ΑΔΤ, Διαβατήριο κ.λπ.) και ένα έγγραφο που να αναγράφει το ΑΦΜ μαζί με τα προσωπικά στοιχεία σας (π.χ. εκκαθαριστικό εφορίας).
Μόλις γίνει η διόρθωση, μπορείτε να ξεκινήσετε εκ νέου τη διαδικασία (Βήμα 1), προκειμένου να διαπιστώσετε αν είστε δικαιούχος του κοινωνικού μερίσματος.

Βήμα 2
Στο στάδιο αυτό:
– Αφού συναινέσετε στην επεξεργασία προσωπικών και λοιπών στοιχείων, θα εμφανιστεί μία φόρμα που αναφέρει:
– Τα προσωπικά σας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, φύλο κ.λπ.),
– οικονομικά στοιχεία (φορολογητέο και αφορολόγητο ετήσιο εισόδημα),
-περιουσιακά στοιχεία (αξία ακίνητης περιουσίας, τόκους καταθέσεων),
– μία ένδειξη για το αν πληρούται το κριτήριο της μόνιμης κατοικίας στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία,
– μία ένδειξη για το αν ικανοποιείται το κριτήριο της ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης φορέα κύριας ασφάλισης και τέλος,
– μία λίστα με τα μέλη του νοικοκυριού σας.
Αν κάποια από τα προσωπικά σας στοιχεία εμφανίζονται λανθασμένα στο σύστημα, θα πρέπει να μεταβείτε σε ένα ΚΕΠ και να διορθώσετε το στοιχείο που εμφανίζεται εσφαλμένα, χρησιμοποιώντας κάθε πρόσφορο έγγραφο που μπορεί να αποδείξει την αλλαγή που θέλετε να κάνετε.
Αν το σύστημα δεν έχει σωστή ένδειξη για το κριτήριο ύπαρξης έστω και ενός μήνα ασφάλισης σε φορέα κοινωνικής ασφάλισης, θα πρέπει να μεταβείτε σε υποκατάστημα του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και να ζητήσετε να διορθωθούν τα στοιχεία σας, προσκομίζοντας κάθε αναγκαίο έγγραφο. Οι διορθώσεις σχετίζονται μόνο με αποκατάσταση σφαλμάτων αναφορικά με την ταυτότητα του ασφαλισμένου και όχι σε εκ των υστέρων αναγνώριση χρόνου ασφάλισης.
Αλλαγές σχετικά με τα οικονομικά σας στοιχεία ή τη διασταύρωση της επί πενταετίας μόνιμης κατοικίας στη χώρα δεν είναι δυνατή, καθώς προκύπτει από παρελθούσες φορολογικές σας δηλώσεις και από τα στοιχεία του ΑΜΚΑ-ΕΜΑΕΣ.

Βήμα 3
Απαραίτητη είναι η συμπλήρωση αριθμού λογαριασμού IBAN στον οποίον είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος.
Θα πρέπει να δηλώσετε έγκυρο και ενεργό IBAN, στον οποίο είστε υποχρεωτικά είτε αποκλειστικός δικαιούχος είτε συνδικαιούχος. Σε αντίθετη περίπτωση, δεν θα πραγματοποιηθεί η πληρωμή ακόμα και αν πληρούνται τα κριτήρια. Για τον λόγο αυτό, προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε τυχόν δηλωμένο ακατάσχετο λογαριασμό, το λογαριασμό μισθοδοσίας ή είσπραξης σύνταξης ή επιδομάτων (ανεργίας, ΚΕΑ κ.λπ.).
Υπογραμμίζεται η σημασία της ορθής συμπλήρωσης του συγκεκριμένου πεδίου. Επισημαίνεται επίσης ότι θα διερευνηθεί σε μεταγενέστερο έλεγχο η συσχέτιση των αριθμών λογαριασμών IBAN με τους ΑΦΜ των δικαιούχων, όπως και η τυχόν εμφάνιση του ίδιου IBAN σε περισσότερους του ενός δικαιούχους.


Διαβάστε περισσότερα εδώ:fimotro.gr/?p=56264

Σχόλια